28 avril 2007

E-MAILS 8

Dimanche 11 décembre 2005

To: Julie-Anne MacDonald

Life in Paris is good, really good, sometimes may be even to good!!! Also had lots to drink last night. We had a Cognac party at my place and then moved downed to a friends house nearby where we had lots more to drink. This lead me to an inevitable conclusion: I will no longer drink. I seriously need a few cells to keep going here. The school part is great. Lots more relaxed than McGill and I am meeting really interesting people who are having great effects on me: they are so talented that it makes me realise that I am really a shit bag. Well, lets just say that its great for my overvalued ego.

On a slightly different note, Ben. Are you really certain that this is true, that there might not have been some confusion or anything? Because no-one here, friends of Ben and I who are in Paris with me now, seem to have heard anything about it. Not that I’m douting it but it really sounds unreal. Need for more details please.

Best regards

laurent


To: Claude Breton

Hey Claude, ça me fait chaud au coeur de savoir que vous allez fêter ton anniversaire à Montréal. En fait c’est plus la nostalgie de penser aux bons party qu’on a eus ensemble. Quant à moi, je serai avec des amis à Paris, me la jouant comme dans le bon vieux temps. Bonne fête et Joyeux Noël à toi et ta famille.

laurent

Mercredi le 7 décembre 2005

To: Éric Loiselet

Bonsoir Monsieur Loiselet.
Je vous transmets le texte de ma revue documentaire. J’aurais bien aimé le peaufiner avant de la rendre disponible pour mes collègues, mais mon horaire du temps en a décidé autrement. Ça manque grossièrement de cohérence et de style, mais je me dis que ce sera peut-être utile pour quelques-un d’entre eux.

Je vous remercie beaucoup pour l’invitation de la semaine prochaine. J’ai récemment reçu des correspondances de la part du Consulat Générale du Québec à Paris qui m’ont permis de m’instruire sur ce forum d’échange France-Québec.

À lundi

laurent